چارچوب پیشنهادی یونسکو برای بازگشایی مدارس

چارچوب پیشنهادی یونسکو برای بازگشایی مدارس

چارچوب پیشنهادی یونسکو برای بازگشایی مدارس در دوران همه‌گیری کرونا
بر اساس این پیشنهاد بهترین راهبرد در مورد بازگشایی مدارس اتخاذ سیاستی شناور در این‌باره است.
سیاستگذاری باید به گونه‌ای باشد که مناطق مختلف در زمان‌های مختلف بتوانند متناسب با شرایط موجود تصمیم به تعطیلی یا گشودن مدارس بگیرند

ضرورت بازگشایی مدارس در دوران همه گیری کرونا

بازگشایی مدارس ضامن حق آموزش دانش آموزان و پیشگیری از بازماندگی از تحصیل کودکان در شرایط فعلی است. سیاستگذاران باید شرایطی را فراهم سازند که ضمن فراهم کردن حق سلامت و امنیت دانش آموزان، حق آموزش کودکان و نوجوانان نیز تأمین گردد. علاوه بر این مختل شدن خدمات آموزشی پیامدهایی جدی و بلندمدت برای اقتصادها و جوامع دارد. نزول بازده سلامت و همچنین کاهش همبستگی اجتماعی. کودکان فقیرترین خانواده ، از جمله افزایش نابرابری ها تقریباً پنج برابر بیشتر از کودکان خانواده های ثروتمند محتمل است که از آموزش ابتدایی محروم باشند .دور بودن از مدرسه خطر خشونت و سایر تهدیدات برای کودکان را نیز افزایش می دهد .علاوه بر این، تعطیلی طولانی مدت، خدمات ضروری مدارس مانند امنیت بهداشت روانی و حمایت ، تغذیه در مدرسه ،بخشی های مشاوره ای و روانشناسی را مختل می کند. همچنین به خاطر از بین رفتن تعامل با همسالان و اختلال در روال های روزمره ممکن است باعث ایجاد استرس و اضطراب شود.

آخرین مطالب

راه های ارتباطی

تلفن:

۰۲۱-۵۵۹۵۱۱۰۴

آدرس:

تهران -شهرری-خیابان رازی-کوچه پور حسینی -موسسه آموزشی و فرهنگی میرداماد

شبکه های اجتماعی

© تمام حقوق برای سایت موسسه آموزشی و فرهنگی میرداماد محفوظ است